Des questions?

Re: Des questions?

Messagepar Miyakuto » 29 Déc 2010, 14:59

Comme je suis sympa je vous donne la liste des perso par poids du plus lourd au plus léger (en Pal).

Bowser
D.K
Yoshi
Samus
Ganondorf
Link, C.Falcon
Dr.Mario, Luigi
Mario
Ness
Peach, Zelda, Sheik
Popo, Nana
Young.Link, Marth, Roy, Mewtwo
Falco, pikachu
Kirby
Fox
Rondoudou, Mr.G&W
Pichu

Et voilà, j'espère que sa vous sera utile.
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Re: Des questions?

Messagepar Willy » 29 Déc 2010, 15:08

Ouais donc ça fait ça :

Waveshinable
Bowser
D.K
Yoshi
Samus
Ganondorf
Link, C.Falcon
Dr.Mario, Luigi
Mario
Ness
Peach, Zelda, Sheik
Popo, Nana

Non waveshinable
Young.Link, Marth, Roy, Mewtwo
Falco, pikachu
Kirby
Fox
Rondoudou, Mr.G&W
Pichu

Lol à Kirby plus lourd que Fox n'empêche
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Re: Des questions?

Messagepar Chikusho » 29 Déc 2010, 15:09

Fox faut manger un peu :oops:
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Mon Fox est comme le vent..
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Re: Des questions?

Messagepar Darko » 29 Déc 2010, 17:12

Miyakuto a écrit:Comme je suis sympa je vous donne la liste des perso par poids du plus lourd au plus léger (en Pal).

Bowser
D.K
Yoshi
Samus
Ganondorf
Link, C.Falcon
Dr.Mario, Luigi
Mario
Ness
Peach, Zelda, Sheik
Popo, Nana
Young.Link, Marth, Roy, Mewtwo
Falco, pikachu
Kirby
Fox
Rondoudou, Mr.G&W
Pichu

Et voilà, j'espère que sa vous sera utile.


après y'a aussi une histoire de poids à la verticale, par exemple je crois que falcon est le perso le plus dur a tuer vers le haut, doudou le plus easy
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Re: Des questions?

Messagepar Willy » 29 Déc 2010, 17:15

Willy a écrit:Yep, c'est la floatiness qui joue sur la propulsion verticale, le poids sur l'horizontale.
Falco/Fox sont des fastfallers mais ils sont légers, durs à tuer vers le haut mais facile à éjecter horizontalement.
Samus c'est l'exacte inverse.
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Re: Des questions?

Messagepar Nedved » 29 Déc 2010, 19:11

Il faudrait la même liste mais pour la floatiness du coup :D
Memo : Ce que vous lisez au-dessus peut-être méchant. Calm down, en vrai on est tous de gentils poulets. Mais une bouffée d'acide en pleine gueule n'a jamais tué, non ?

No Hate, No Gain

Armada a écrit:As spacies I don't think you need a secondary cause they have no bad MUs. Maybe Fox lose against Falco/Marth and Falco maybe lose against Marth (Im not really aggreing with Marth being terrible like most of smashboards says)

Bowser >>> BSeeD, Xeal, Sora, Lukahn
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Re: Des questions?

Messagepar giggs » 29 Déc 2010, 19:34

Willy a écrit:Yep, c'est la floatiness qui joue sur la propulsion verticale, le poids sur l'horizontale.
Falco/Fox sont des fastfallers mais ils sont légers, durs à tuer vers le haut mais facile à éjecter horizontalement.
Samus c'est l'exacte inverse.



Ah ok. Merci Salepute et toi :mrgreen:
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Re: Des questions?

Messagepar Shloub » 29 Déc 2010, 19:57

M2K a posté ça sur SWF

[spoiler]
Average Falling Speed

159% - Falco
152% - Fox
151% - Captain Falcon
128% - DK / Roy
118% - Ganondorf / Sheik
117% - Link / Marth / Young Link
116% - Bowser
108% - Pikachu
107% - Pichu / Yoshi
103% - Ness
101% - Dr. Mario / Mario / Mr. Game & Watch
98% - Ice Climbers
97% - Mewtwo
96% - Kirby / Peach
95% - Luigi / Samus
92% - Zelda
86% - Jigglypuff

________________________________________

Falling Speed - shows how fast characters fall, in their TOP speed (not to be confused with "falling speed ACCELERATION", which Fox is by far the fastest in)

a ">" means that the character to the left of the ">" ACCELERATES to his/her top speed QUICKER than the character to the right of the ">"

a "=" means the two or three characters between the "=" have the same exact acceleration.

Example: Sheik > Link = Young Link
this means that Sheik starts her fall quicker than Link and Young Link, and that Link starts his fall at the same exact speed as Young Link, but all 3 of those characters have the same top speed in a normal fall.

1) Falco
2) Captain Falcon
3) Fox***
4-5) Roy > DK
6) Marth
7-9) Sheik > Link = Young Link
10) Ganondorf
11) Yoshi
12-14) Bowser > Pichu = Pikachu
15) Ness
16-18) Dr. Mario = Mario = Mr. Game and Watch
19-21) Ice Climbers > Kirby > Luigi
22-23) Mewtwo > Peach
24-25) Zelda > Samus
26) Jigglypuff

***Fox may have the fastest acceleration in falling speed (that means when he starts to fall, he starts falling the quickest for the 1st 1/2 a second or so) but Captain Falcon and Falco have a faster top speed in falling speed. Test it at Hyrule Temple if you don't believe me, and that's probably why there is so much arguments between who falls faster, Falco or Fox. Fox has quicker acceleration, but Falco (and also Captain Falcon) has a higher top speed when they fall.

________________________________________

Fast-Fall Falling Speed - this is when you tap down on the control stick to fall faster, values may not be exact, but I assure you they are accurate to at LEAST 0.5%, but I have tried yet failed to get them to 0.1% accuracy (it's a **** of a lot harder than you would think, trust me). Also, everything between Pikachu and Ness/Y.Link are actually all the same percentage amount apart, despite what the decimals may say (due to things being rounded, blada blada blada, etc.)

100% ---------- Captain Falcon / Falco
97.5% --------- Fox
86% ----------- Link / Sheik
85% ----------- DK
84% ----------- Yoshi
83% ----------- Roy
77.5% --------- Pikachu
74.5% --------- Ganondorf
72% ----------- Marth / Pichu
69% ----------- Bowser
66.5% --------- Dr. Mario / Mario / Mewtwo / Mr. G&W / Samus
63.5% --------- Ness / Young Link
57.5% --------- Ice Climbers / Kirby / Luigi / Peach
53.5% --------- Zelda
46% ----------- Jigglypuff

***Bowser Bomb ~ 213%
***Yoshi Bomb ~ 160%
***Kirby's Rock ~ 129% (same as Pikachu/Pichu's Thunder)

***Metal Coat ~ 1.99 (both falls)
***Giant Melee ~ 1.52 (normal fall ~ 1.49)
***Super Mushroom ~ 1.52 (normal fall ~ 1.49)
***Bunny Hood ~ 1.49 (both falls)
***Poison Mushroom ~ 0.67 (normal fall ~ 0.68)
***Tiny Melee ~ 0.57 (normal fall ~ 0.58)

***Giant Melee + Super Mushroom ~ 2.09 (Super Mushroom X 1.375)
***Giant Melee + Poison Mushroom ~ 0.91 (Poison Mushroom X 0.6)
***Tiny Melee + Super Mushroom ~ 0.78 (Super Mushroom X 1.375)
***Tiny Melee + Poison Mushroom ~ 0.46 (Poison Mushroom X 0.8)

***Young Link only increases his falling speed "about" 1.015 times when he fast-falls, and because the approximate (maybe exact) difference of falling speeds to fast-fall falling speeds is about 2%, then when he's on Tiny Melee, he can actually SLOW HIMSELF DOWN (very very slightly) when he fast-falls on Tiny Melee. So on Tiny Melee, Young Link's "fast-fall" is really more like a "slow-fall". This was obviously overlooked flaw in the game designers programmed formulas for each item in how it affects the characters' stats, like how it is with Snaking and Spaceflying in F-Zero GX.
[/spoiler]
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Re: Des questions?

Messagepar Axioule » 09 Jan 2011, 16:01

Bonjour, quelqu'un peut il m'expliquer l'utilité du jab reset, ou alors le principe du jab reset svp ?

Si j'ai bien compris ca consiste a placer un jab sur un adversaire au sol pour qu'il se relever sans attaquer, ou alors sert il simplement a gratter quelques % ?
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Re: Des questions?

Messagepar Poilon » 09 Jan 2011, 16:35

le jab reset consiste en mettre un jab sur quelqu'un qui est au sol (en général qui vient de tomber au sol), pour le reveiller et qu'il se leve droit, sans qu'il ai pu penser à mettre son stick sur le coté pour faire une roulade par exemple. Ce qui permet par la suite de mettre un combo/smash/rest ...
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Re: Des questions?

Messagepar Axioule » 09 Jan 2011, 17:17

Super, merci pour l'info :)

EDIT : J'ai pas trop saisi sur la relevé, l'adversaire se relèvera pas systématiquement debout sans action après le jab-cancel ?
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Re: Des questions?

Messagepar Droopy » 09 Jan 2011, 19:51

Si le gars qui est au sol laisse son stick vers le haut avant de se prendre le jab il sera directement debout après s'être fait taper, au lieu de se relever lentement sans pouvoir rien faire.
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Re: Des questions?

Messagepar Axioule » 09 Jan 2011, 20:29

Compris. Merci.
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Re: Des questions?

Messagepar Miyakuto » 14 Jan 2011, 22:00

Amis smasher bonsoir et voici ma question.

Quel est la meilleure façon de s'en sortir quand on est en shield, dos à l'adversaire et que l'on se fait attaquer au corps à corps ?

PS: Je joue Marth.
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Re: Des questions?

Messagepar DjaGoF » 14 Jan 2011, 22:31

Miyakuto a écrit:Amis smasher bonsoir et voici ma question.

Quel est la meilleure façon de s'en sortir quand on est en shield, dos à l'adversaire et que l'on se fait attaquer au corps à corps ?

PS: Je joue Marth.


J'pense que les meilleurs solutions dans ces cas là et surtout la plus safe c'est : un wavedash out of shield !
V3ctorman : Most important thing is to believe in yourself and your character. With that anytings possible.
On the real man, i'm so proud of you for going Yoshi, in your stuff man, and you did amazing!! that inspires me to play Yoshi some more too n_n

Blea Gelo a écrit:Why did you do this random falcon punch recover, i woulda won if you had recover with a single up b... I - I - I mean that was absolulty insane, nobody would do this in the real life dayum, I guess this is how the France rolls yo

Epidermik a écrit: wow, I've been showing my friends your videos and was telling them that "Djag is that good and he doesnt smoke!"
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